سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان! بدانید دانشی که در آن اندیشیدن نباشد، خیری ندارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :69
بازدید دیروز :28
کل بازدید :78337
تعداد کل یاداشته ها : 141
103/2/6
11:0 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
لیلا ناصری خواه[50]
شهیدحکیم اسماعیل زاده فرزند:خلیل تاریخ تولد:1345کنگان تارخ ومحل شهادت:67میمک مدفن:کنگان "درقبال خون شهیدان بایدازوطن به قیمت جان ومال که شده دفاع کنیم، چراکه این وطن امانتی می باشدکه هرکدام ازشهدابه ماسپرده اند."

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
شهید[1] شهادت چیست؟[1] سرود جمهوری اسلامی ایران[1] زندگینامه شهیدسربازرشیدوفداکارصادق پورسقایی[1] زندگینامه شهیدسربازرشیدوفداکارصادق پورسقایی[1] فایل صوتی+متن زیارت عاشورا[1] شهید[1] وصیت نامه شهید«صادق پورسقایی»[1] همزبان[1] طلائیه نقطه وصل زمین وآسمان[1] حدیث[1] امام محمدباقر[1] یادغواصان[1] حدیث[1] حفظ ارزش ها[1] عیدغدیرخم برتمام شیعیان جهان مبارکباد[1] حدیث2[1] اولین های دفاع مقدس[1] حمله چلچراغ (فروغ جاویدان) منافقین[1] ماه مُحَرّم[1] امداد غیبی[1] عکس امام خمینی (ره)[1] نمایشگاه[1] پیام رادیویی دشمن به رزمندگان اسلام[1] حدیث عشق[1] 22بهمن[1] امام خمینی[1] لبخند بزن رزمنده[1] بسیجی خستگی را خسته کرد[1] جعبه های کوچک آبی[1] وصیت نامه[1] شهرمنورها[1] حدیث[1] از عشق تا شعار[1] اسفند 1388[3] فروردین 1389[5] اردیبهشت 1389[7] خرداد 1389[4] تیر 1389[1] امام رضا[1] حجت بن حسن[1] حضرت قائم[1] خلوت با بهترین دوست[1] مرداد 89[4] شهریور 89[3] لطیفه های کلّه گنجشکی[1] شب مهم(آغاز شب های قدر)[1] قلب رمضان(شب قدر)[2] مهر 89[4] آبان 89[15] بهمن 89[3] اسفند 89[1] فروردین 90[3] خرداد 90[1] روز پدر[1] تیر 90[1] روز پاسدار[1] روز پاسدار(2)[1] ولادت امام زین العابدین علیه السلام[1] عیدمبعث[1] مرداد 90[1] شهریور 90[5] آبان 90[11] آذر 90[12] فروردین 91[5]
لوگوی دوستان
 

خورشید حقیقت

فجر است و سپیده حلقه بر در زده است روز آمده، تاج لاله بر سر زده است
با آمدن امام در کشور ما خورشید حقیقت زافق سر زده است

شکفتن شکوفه

سالها بود که ایرانْ ویران بود و ایرانی در بند اسارتْ بود و آزادی اسیر! امّا امام آمد و آزادی آورد و آزادی را از اسارت نجات داد و به اسلام آبرو و به مسلمانان، اعتبار بخشید. امام، به اندیشه ها تابندگی، و به دل ها شهادت، و به دیده ها بصیرت، و به زندگی ها جهت عطا کرد. امام آمد، و خزانمان، بهار شد و شکوفه رهایی ما، در زمستان بر شاخه های خون گرفته بهمن، شکفت.

تبلور عینی مکتب

دوازدهم بهمن، سالروز ورود امام امّت به میهن اسلامی است. مردی که اجرای قرآن را به همراه آورد و تجدید بنای دین را. پیشوایی که شکوه مذهب، عظمت مسلمانان، اعجاز خون، کتاب شهات، نستوهی و پایداری امت اسلام، و تبلور عینی مکتب را به ما هدیه کرد. آری امام، غرور ابرقدرت ها را در هم شکست و شکوه شهادت را بسان پتکی بر سر زورمندان عدالت گریز کوبید و با یادآوری شکوه کعبه و قدس، کاخ های سرخ و سفید را بی رنگ ساخت.

عید ظفر

22 بهمن، عید ظفر است. در این روز بود که ملت مسلمان ایران، میلادی نو یافت و سرمه شریعت بر دیدگان بصیرت خویش کشید و امامت و ولایت را به شایسته ترین وجه، گردن نهاد و چه خون ها و عزیزانی در این راه تقدیم کرد.

ضرورت حفظ و تداوم خط شهادت طلبی

وجود روحیه شهادت طلبی از اساسی ترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، به طوری که ریشه انقلاب را در نهضت کربلای حسینی باید جستجو کرد با تکیه بر همین ویژگی بود که «تحول روحی» در ملت ایران نیز بوجود آمد، تا جایی که مردم با مشت های گره کرده در برابر تانک ها، شعار «توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد» را فریاد می کردند. و نیز بر همین اساس بود که شعارهای «ایمان، جهاد، شهادت، تنها ره سعادت» و هم چنین «خون بر شمشیر پیروز است» به عنوان شعار محوری انقلاب در مقاطع مختلف آن مطرح بود.

غلبه خون بر جور (22 بهمن)

22 بهمن، نقطه عطف و آغاز ظهور جلوه الهی در ضمیر پاک انسان هاست 22 بهمن، روز نمود حماسه شهیدان بی شمار و خون های پرجوش است 22 بهمن روز نوید فتح و غلبه نهایی خون بر جور، و ایّام اللّه دهه فجر روزهای با شکوه جشن پیروزی اسلام بر کفر و ظلم است.

بازگشت طلعت نور (12 بهمن)

در سپیده 12 بهمن 1357 امواج جمعیت، به خیابان ها ریختند خیابانهایی که تا آن روز به خون جوانان وطن آغشته بود، غرق گل های سرخ میخک و نرگس شد. به جای دود لاستیک سوخته، بوی عطر و عنبر و دود اسپند فضای چهار راه ها پرکرده بود. در مشت نوجوانان، به جای کلوخ و سنگپاره، گل های سرخ لاله دمیده بود. بر دامن مادران و همسران شهدا به جای دانه های اشک، دانه مروارید ریخته بود و بر گونه یتیم شهید، یاقوت سرخ شادی نشسته بود. انتظار به پایان رسید؛ ناقه نور در فضای نیلی آسمان فرودگاه پدیدار شد. سبکبال و آرام بر زمین نشست. تمامی عاشقان تا بهشت زهرا و تا قطعه هفده، یک صدا تکبیر گفتند و هلهله کنان مژده دادند که:«امام آمد ... امام آمد ...» و «رهبر دور از وطن از سفر آمد ...» و «صل علی محمد رهبر ما خوش آمد» و «دیو چو بیرون رود، فرشته در آید». و چون نور جاری شد و چون باران بهاری بر کویر میهن بارید.

انقلاب اسلامی و منزلت زن مسلمان(12 بهمن)

از جمله عوامل بسیار مهم و مؤثر در پیروزی انقلاب الهی و اسلامی ایران، حضور گسترده زنان شجاع و مؤمن در متن انقلاب است. زنانی که در دو سنگر جهاد و قیام، عفت و تقوا، و ایمان و معنویت با دشمن به مبارزه و نبرد پرداختند و در میدان عبادت و بندگی، خانه و خانواده و تربیت فرزند نیز الگوی زنان عالم شدند. به هر انقلاب و نهضتی الهی بنگریم، نقش فعّال و سرنوشت ساز زنان متعهد را مشاهده می کنیم. بهترین نمونه ها حضرت زهرا(س) و زینت کبری(س) هستند. قهرمانانی که درس عبودیت و بندگی پروردگار، آزادگی و بزرگ منشی، شرافت و کرامت انسانی، دفاع از حق و عدالت و مبارزه با بیداد را به همگان آموختند. از این روست که می نگریم، زنان آزاده، شجاع و مسلمان ما با الگو قرار دادن حضرت زهرا(س)، قدم در میدان مبارزه گذارده، روحیات و ملکات الهی را در خویش جلوه گر ساختند.

انقلاب اسلامی و تعلیم و تربیت (14 بهمن)

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اهمیت تعلیم و تربیت به مردم گوشزد شد و برنامه های آموزشی همراه با تربیت صحیح اسلامی در مدارس کشور، به اجرا در آمد. انقلاب اسلامی به مردم فهماند که تربیت، مسئوولیتی همگانی است و همه باید در این راه احساس مسئوولیت و انجام وظیفه کنند تا زمینه تربیت درست افراد فراهم آید. حضرت امام(ره) در این باره فرمود: «.. تربیت کنید؛ مهم تربیت است؛ علم تنها فایده ندارد.... علم اگر در یک قلب تربیت شده وارد بشود، عطرش عالم را می گیرد و اگر در یک قلب تربیت نشده یا فاسدبریزد، این علم فاسدمی کند عالم را....»

انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت (15 بهمن)

واژه «شهید» و «شهادت» در فرهنگ پر محتوای اسلام نورانیّت و قداستی خاص دارد. کلمه پاک شهادت خلجان و آشوبی در درون مؤمنان برپا می کند و نام شهید، تداعی کننده اخلاص و ایثار و مشوّقی برای قیام برضد ستم ستمکاران و مستکبران زمان است. در دوران انقلاب، دیدیم که انقلاب شکوهمند اسلامی، چگونه از حماسه آفرینی های عاشقان شهادت و قطرات خون مطهّر شهیدان، جان می گرفت و هر قطره خون که بر خاک گلگون کربلای ایران می ریخت، موجی بی کران از انسان های مؤمن به حرکت در می آمد و با دست های خالی، امّا با دلی آکنده از عشق به اللّه صحنه هایی پرشور و فراموش ناشدنی می آفریدند که در هر صحنه آن، عشق واخلاص و ایثار مؤمنان و زبونی طاغوتیان نمایان بود.

انقلاب اسلامی و نماز و معنویت(16 بهمن)

«نماز و «نماز جماعت»؛ از دستاوردهای مهّم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است. واژه نماز جمعه، همچون واژه های انقلاب، جهاد، ایثار و شهادت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در میان مردم مطرح شد و مردم جهان چشم امید شان را به آن دوختند و استمعاگران و دین ستیزان از آن به و حشت افتادند. نماز پر صلابت جمعه، ابعاد با اهمیّت و گوناگونی دارد که از جمله می توان به مسائلی همچون: پیشبرد اسلام و انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت در بین مسلمانان، تشویق مردم به حضور در صحنه، تقویت روحیه تقوا و بالا بردن فرهنگ و سطح آگاهی و شناخت مردم را اشاره کرد.

جوانان؛ سنگرداران انقلاب (17بهمن)

برگ های تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، یادآور روزهای ایثار و فداکاریِ جوانانِ حماسه سازِ این امّت سلحشور است که با جان و مال خود، در اره سرنگونی رژیم وابسته و جنایتکار ستمشاهی قیام کردند و پرچم پیروزی اسلام را بر فراز ایران برافراشتند. آری، در دوران انقلاب و روزهای مبارزه، در ایّام سازندگی و در روزهای جنگ، همیشه و همه جا، جوانان و آینده سازان، چه در سنگر مدارس و مساجد و چه در مرزها و روستاها و جبهه های نبرد دوشادوش امّت مسلمان جهاد کرده اند و حضور مستمر خودرا در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب حفظ کرده اند. جوانان، امروز از سنگرداران رشید و جان برکف انقلاب اسلامی اند و مسؤولان باید با ارائه طرح ها و برنامه های مناسب، از این نیروهای متعهد برای سازندگی و پیشبرد اهداف انقلاب بیشترین بهره راببرند.

بسیج و مقاومت در انقلاب اسلامی (19بهمن)

مسأله تشکّل توده ها و پشتیبانی توده مردم تنها عامل تثبیت انقلاب است. از ویژگی های انقلاب اسلامی ما نیز، که از مکتب اسلام اصیل الهام گرفته است، تشکّل مردمی و جهاد عمومی علیه کفار است. به این سبب در انقلاب اسلامی، تشکیل بسیج امری طبیعی بود و امروزه نیز بسیج، از بزرگ ترین پشتوانه های انقلاب اسلامی و پاسدار مرزهای فرهنگی انقلاب است.

انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی (20 بهمن)

«استقلال» از نخستین شعارهای رهروان راه حق و آزادی و مسلمانان آزاده میهن مان بود. آنها می دانستند که بدون استقلال، «آزادی» مفهومی ندارد و بدون این دو، «جمهوری اسلامی» بر بنیادی محکم و استوار بنا نخواهد شد. 22 سال پیش، آخرین بقایای نظام شاهنشاهی فرو ریخت و استقلال و آزادی، به عنوان رهاورد گران بهای این حرکت پرشور و معنوی مردم، به ظهور رسید. بنابراین، استقلال، میوه و ثمره پیروزی انقلاب اسلامی و خون بهای شهیدان انقلاب است که باید با تمام توان از آن حفاظت و صیانت کرد.

انقلاب اسلامی و دفاع از قدس شریف (21 بهمن)

اکنون امت مسلمان و به پا خاسته ایران، در بیست و دومین بهار پیروزی خود، برای رسیدن به اهداف عالیه انسانی و الهی خویش، حرف اوّل و آخر امام راحل را تکرار می کند که «ما برای آزادی قدس عزیز اقدام خواهیم کرد». همچنان که این کلام مقام معظم رهبری را نیز مد نظر قرار داده ایم: «ملتها از سلطه پنجه های خونین استکبار به جان آمده اند. با بیداری ملت ها این سلطه جهنمی باید از میان برداشته شود،تا ملتها برسرنوشت خود حاکم باشند. بی شک قدرت آمریکا از بین رفتنی است و کسانی که به آن چشم امید دوخته اند، دچار توهّم و بدفهمی هستند».